Traficul aglomerat din Beclean le dă bătăi de cap atât orășenilor, cât și celor care tranzitează localitatea, DN 17 fiind drumul care face legătura dintre județele Bistrița-Năsăud și Suceava. Cum construcția unei centuri ocolitoare a Becleanului încă nu are o perspectivă clară, în ciuda discuțiilor pe care administrația locală le-a avut cu guvernanții, edilul-șef al orașului de pe Someș a venit cu o soluție intermediară: pasarelele pietonale. 

În cazul în care planul centurii ocolitoare nu se va putea pune în practică în scurt timp, Nicolae Moldovan va propune Consilului Local montarea unor pasarele pietonale în centrul orașului, acolo unde este nevoie.

”Dacă o să vedem că perspectiva de a construi această centură este mult mai îndepărtată decât ne aşteptăm, vom veni cu o soluţie locală. Mai exact, iau în calcul montajul unor pasarele pietonale, pe modelul celor din Buşteni. Eu cred că automat am rezolvat parţial această problemă. Deci, dacă anul viitor nu vedem demersuri concrete de implementare a centurii, mai exact un proiect finanţat cu fonduri europene, atunci luăm în calcul pasarelele, care mie îmi plac, le apreciez de fiecare dată când merg la Bucureşti. Dar am observat ceva şi acolo, s-au făcut acele pasarele şi sunt utilizate de prea puţini cetăţeni. Oricum ca soluţie, dacă centura se amână, anul viitor voi propune spre finanţare din bugetul local aceste pasarele, ca să nu mai depindem de CNADNR, fonduri europene şi alte finanţări, alte demersuri”, a explicat Nicolae Moldovan, citat de observatorbn.ro.

Cât despre montarea unor semafoare, primarul Becleanului spune că acest lucru nu ar fi o soluție care să elimine aglomerația, timpul de așteptare la semafor reprezentând de multe ori „un timp mort” pentru circulația din oraș.

Cetăţenii au propus semafoare, dar nu sunt o soluţie şi vreau să explic. În toate centrele mari s-au scos semafoarele, au fost înlocuite cu sensuri giratorii, asta deoarece semaforul de fapt blochează traficul, are un termen, un temporizator, care trebuie respectat şi sunt timpi morţi, clar nu e o soluţie viabilă pentru Beclean. Cred că pasarelele însă vor fi o soluţie pentru traficul din Beclean, aşa că, dacă situaţia o va cere, vom proiecta pentru început două pasarele.Una se va monta chiar în intersecţia din faţa Primăriei Beclean şi una undeva în zona bisericilor. Aşa vom rezolva parţial problema. Eu totuşi am încredere că se va demara proiecul centurilor ocolitoare şi de ce nu să credem că se va începe cu Becleanul”, a concluzionat Nicolae Moldovan, primarul oraşului Beclean.

Vă amintim faptul că Becleanul a fost cuprins în 2015 în varianta finală şi revizuită a Master Planului General de Transport al României, cu un drum expres ca variantă ocolitoare a orașului, dar și cu un drum transregio care va fluidiza și moderniza circulația rutierădin localitate.

Citește și: CENTURA ocolitoare a Becleanului, aproape de realitate! Ce proiect IMPORTANT va fi pus în aplicare