ACTUALIZARE – Surse din Primăria Beclean au confirmat în exclusivitate pentru Știri din Beclean faptul că proiectul centurii ocolitoare a Becleanului va fi pus în practică mult mai devreme decât termenul menționat în documentul publicat de APM! Deși acolo scrie că termenul prevăzut pentru construcția centurii orașului va fi perioada 2024-2030, sursele citate susțin că acesta este unul pur informativ, estimat doar pentru elaborarea Proiectului de Mobilitate Urbană Durabilă prin care se dorește accesarea a 5 milioane de euro nerambursabili de la UE. În realitate, susțin sursele noastre, centura orașului va începe să fie construită în următorii doi-trei ani, și nu în cel puțin șapte, așa cum anunțasem inițial.
Știri din Beclean va urmări îndeaproape acest subiect arzător pentru orășeni și va reveni cu informații la cald atunci când acestea vor apărea. Iată acum, un scenariu mult mai optimist pentru locuitorii orașului în privința centurii ocolitoare.
ȘTIREA INIȚIALĂ:
Centura ocolitoare a Becleanului va fi realizată abia în perioada 2024-2030! Cel puțin asta susține un document publicat de Agenția de Protecție a Mediului Bistrița-Năsăud, care face referire la Proiectul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) a orașului Beclean în valoare de 5 milioane de euro, proiect despre care am scris aici.
În proiectul menționat mai sus sunt enumerate mai multe intervenţii propuse prin PMUD, precum și perioadele lor de implementare. Astfel, aflăm din documentul oficial faptul că mult așteptata centură ocolitoare a Beclanului va fi construită abia peste minim 7 ani de zile și maxim 13, la fel și puntea de la Beclenuț. Tot în perioada 2024-2030 este planificată modernizarea străzii George Coșbuc sau Valea Viilor.
Nicăieri în document însă nu se regăsesc informații despre o eventuală semaforizare a trecerilor de pietoni din centrul orașului, soluție propusă în ultima vreme de către mulți beclenari pentru decongestionarea traficului din oraș.
Știri din Beclean vă prezintă mai jos lista completă a proiectelor menționate prin documentul depus la APM:
Înființarea unei companii municipale de transport local 2017-2018
Încheierea unui CSP în conformitate cu Reg CE 1370/2007 2017-2018
Achiziție mijloace de transport electrice (5 autobuze electrice) 2017-2020
Implementarea sistemului de e-ticketing și informatizare dinamică stații TP 2017-2020
Realizare de stații noi de transport public 2017-2020
Realizarea unei autobaze și dotarea cu echipamente mentenanță 2017-2020
Realizarea centurii ocolitoare a mun. Beclean 2024-2030
Modernizarea str. Codrului pentru susținerea transportului public 2017-2020
Modernizarea str. Horea pentru susținerea transportului public 2017-2020
Modernizarea str. Morii pentru susținerea transportului public 2021-2023
Modernizarea str. Bobâlna pentru susținerea transportului public 2017-2020
Modernizarea str. Grigore Silași pentru susținerea transportului public 2021-2023
Modernizarea str. Petru Maior pentru susținerea transportului public 2017-2020
Modernizarea str. IP Retegan pentru susținerea transportului public 2017-2020
Modernizarea str. Crișan 2017-2020
Modernizarea str. Gării pentru deplasări exclusiv pietonale 2017-2020
Realizarea unei zone pietonale și shared space în zona str. Parcului și a Bazinului de înot pentru desfășurarea de activități ale comunității 2017-2020
Modernizarea circulațiilor pietonale și realizarea de piste de biciclete pe str. Parcului 2017-2020
Realizare circulații pietonale și realizarea de piste de biciclete pe str. Trandafirilor 2017-2020
Modernizarea circulațiilor pietonale și realizarea de piste de biciclete pe str. Horea 2017-2020
Modernizarea circulațiilor pietonale și realizarea de piste de biciclete pe str. Crișan 2017-2020
Realizare circulații pietonale și realizarea de piste de biciclete pe str. Petru Maior 2017-2020
Modernizarea circulațiilor pietonale și realizarea de piste de biciclete pe str. I P Retegan 2017-2020
Modernizarea circulațiilor pietonale și realizare de piste de biciclete pe traseul Coldău-Beclean și conexiune la pista existentă către Băile Figa 2024-2030
Realizare conexiune pentru mobilitate alternativă pentru cartierul Podirei și Stațiunea Băile Figa (str. 1 Decembrie 1918 și str. 1 Mai 2017-2020
Modernizare alei în Cartierul Podirei și Băile Figa 2017-2020
Modernizare străzi în partea de est a orașului (Cloșca, Lucian Blaga, Nicolae Bălcescu, 1 Mai, Bicazului, Liliacului) 2024-2030
Modernizare străzi în partea de sud a orașului (Griviței, Șieului, Aleea Zorilor, Constantin Dobrogeanu Gherea) 2024-2030
Modernizare străzi în partea centrală a orașului (Aleea Castanului, Aleea Panselelor, Aleea Ghiocelului, Someșului, George Coșbuc) 2024-2030
Modernizare străzi în partea de vest a orașului (Oborului, Gheorghe Doja, Teilor, Primăverii, Toamnei, Valea Viilor) 2024-2030
Reabilitare și modernizare pasarelă pietonală peste Râul Someș 2024-2030
Realizare stații bike-sharing (Primărie, Gară, Băile Figa) 2020-2023
Realizare stație de încărcare cu energie electrică pentru autoturisme și autobuze la Băile Figa 2020-2030
Implementare regulament de parcare 2017-2020
Realizare parcări în zona centrală 2020-2030
Realizare parcare în Băile Figa 2020-2030
Realizare parcări în zonele rezidențiale colective 2020-2030
Realizare parcări în zona gării CF 2020-2030
Înființarea unui departament de monitorizare implementare PMUD 2017-2020
Înființarea unui traseu de transport public pe traseul Valea Viilor – Ion Creangă M. Kogălniceanu – Gheorghe Doja – Codrului – Gară – Horea -1 Decembrie 1918 – IP Retegan – Petru Maior – Parcului – M. Kogalniceanu 2017-2020
Înființarea unui traseu de transport public pe traseul Coldău – M. Kogalniceanu – Morii – Gară -Grigore Silași – 1 Decembrie 1918 – Băile Figa – Figa 2017-2020.
Vă amintim faptul că obiectivele minimale ale PMUD sunt:
– asigurarea accesului tuturor cetăţenilor către opţiuni de transport care facilitează accesul la destinaţii și servicii esenţiale;
– îmbunătăţirea siguranţei și securităţii transporturilor;
– reducerea poluării sonore și a aerului, a emisiilor de gaze cu efect de seră și a consumului de energie;
– îmbunătăţirea eficienţei și rentabilităţii transportului de persoane și bunuri;
– creșterea atractivităţii și calităţii mediului urban în beneficiul cetăţenilor, economiei și societăţii în general.
Mai multe despre acest subiect puteți citi și pe Timp Online.
Comentarii recente